Benvingut a la seu electrònica
Registre General - Seu Electrònica
Registre General
Descripció
Procediment que permet a un usuari iniciar un tràmit o procediment administratiu presentant una sol·licitud genèrica així com la documentació necessària per a precisar o completar dades.
Qui ho pot sol·licitar?
«El sol·licitant pot ser una persona física o jurídica. Si és un representant, ha d'acreditar la seva representació»
Estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i les actuacions que duguin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, en aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i els registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Quan iniciar el tràmit?
Els horaris de l'atenció presencial es poden consultar a les oficines d'atenció a la ciutadania (OACs).
A la Seu Electrònica es pot presentar una sol·licitud els 365 dies, les 24 hores.
Sí es un registre per una altra administració pública cal demanar cita prèvia
Documentació a aportar
- Presencialment
- un exemplar de la sol·licitud general o específica (si el tràmit ho requereix emplenada i firmada per l'interessat.
- la documentació que el sol·licitant consideri adient presentar.
- un document ORIGINAL I EN VIGOR vàlid per a verificar la identitat i la firma de l'interessat.
- Si s'actua en representació d'altres s'ha d'acreditar la representació.
- Per Internet: amb certificat digital
- Comprovar si el tràmit requereix un model específic de sol·licitud i adjuntar-lo emplenat com a document annex (catàleg de tràmits).
- Si s'actua en representació d'altres s'ha d'acreditar la representació
On sol·licitar-lo?
- Presencialment:
- Per internet:
Preu i forma de pagament
Gratuït, excepte correus.
Normativa
Marc legal
- Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics (RD 203/2021, de 30 de març)
- Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment administratiu comú
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local (LBRL)
- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL)
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF)
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i Reglament (UE) 2016/679
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaRequisits
- La instància haurà de ser signada
- El tràmit requereix que el/la sol·licitant s'identifiqui i signi amb certificat digital
- Permet sol·licitants que siguin persones físiques
- Permet sol·licitants que siguin persones jurídiques
- Permet sol·licitants que siguin persones físiques representades per una altra persona física
Observacions
- Descàrrega de documents per a la tramitació presencial:
Sol·licitud general exposició llarga
Sol·licitud general exposició breu
- Autorització per a la presentació de documents al registre municipal en nom d'una altra persona o acreditació de la representació de persones físiques:
Full representació persones físiques
- Carta de compromisos
Presencial
Requisits per a la tramitació telemàticaData darrera modificació: 2 d’abril de 2024