Benvingut a la seu electrònica
Mobilitat.102 - Obtenció de la targeta ACIRE / zones per a vianants per a accés a cotxeres i altres casos excepcionals - Seu Electrònica
Mobilitat.102 - Obtenció de la targeta ACIRE / zones per a vianants per a accés a cotxeres i altres casos excepcionals
Qui ho pot sol·licitar?
Persona físicaDocumentació a aportar
Documentació exigida a l'inici:
- Sol·licitud resident ORA i/o ACIRE o sol·licitud general.
- DNI, NIE i passaport o permís de residència del sol·licitant
- Permís de circulació del vehicle
- En cas de cotxera, acreditació que aquesta existeix (escriptura, llicència de gual o del contracte d'arrendament). Quan es tracti de persones que només tenen una autorització d'ús a més d'acreditar l'existència de la cotxera hauran d'aportar autorització escrita del propietari i fotocòpia del DNI de l'autoritzant.
- En casos excepcionals, acreditació del cas en particular.
Documentació exigida en altres fases del procediment:
- RENOVACIÓ: si no s'han produït canvis s'ha de retornar l'autorització caducada (targeta) i es comprovarà que encara existeix el motiu que va justificar l'autorització inicial (titularitat o nova autorització d'ús de la cotxera o acreditació del cas en particular).
- CANVI DE VEHICLE: s'ha de retornar la targeta del vehicle antic i aportar el permís de circulació del vehicle nou.
- BAIXA: l'interessat ha de retornar l'autorització.
Termini de tramitació
- Si es tramita presencial al Negociat d'ORA-ACIRE i es compleixen tots els requisits per a obtenir-la, s'entrgarà en el mateix momento que es sol·lcita.
- Si es tramita per correu electrònic de 3 a 5 dies.
- També es posible sol·licitar l'autorització a qualsevol registre electrònic públic i el termini de tramitació pot esser fins a tres mesos.
On sol·licitar-lo?
- Presencial:
- Sempre amb cita prèvia (https://citaprevia.palma.cat/citapreviafront/public/ORA) al Negociat ORA-ACIRE Av. de Sant Ferran, edifici de la Policia Local, oficina d'atenció a la ciutadania (OAC) Tel 971225522
- Per correu electrònic:
- Adressa: oraacire@palma.es
- Per registre electrònic:
Normativa
- Ordenança municipal de circulació (art. 24 a 27 ACIRE i art. 29 a 35 vianants)
Qui tramita la sol·licitud?
Negociat d'ORA-ACIRE
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaRequisits
- Ser titular (propietari), arrendatari o estar autoritzat per a l'ús d'una cotxera situada a zona ACIRE o zona per a vianants de Palma.
- En els casos excepcionals, estar autoritzat per al motiu en concret.
Òrgan resolutori
Negociat d'ORA-ACIRE
Observacions
No hi ha taxes ni imposts.
L'autorització ACIRE per a accés a cotxeres i casos excepcionals només permet circular per la zona ACIRE on està situada la cotxera o el motiu de l'autorització excepcional.
El termini de validesa de l'autorització és de 5 anys si es tracta de propietaris de cotxera i de 2 anys per a altres casos excepcionals.
Més informació
Què es considera un cas excepcional? Un motiu específic que justifiqui la necessitat de circular per una zona ACIRE: pares que van a recollir els seus fills a guarderies o altres institucions educatives situades a zona ACIRE, col·legis professionals, persones que necessiten assistència...
Amb l'autorització ACIRE d'accés a cotxeres o per cas excepcional puc estacionar a la zona ACIRE? No, aquesta targeta només permet circular per la zona ACIRE on es troba la cotxera o el motiu que justifica la circulació.
I amb l'autorització de zones per a vianants per a accés a cotxeres, es pot estacionar a les vies d'aquestes? No, en cap cas.
Data darrera modificació: 31 de març de 2024