Benvingut a la seu electrònica
TCI.01 Sol·licitud de Targeta Ciutadana - Seu Electrònica
TCI.01 Sol·licitud de Targeta Ciutadana
Descripció
Sol·licitud per primera vegada de la Targeta Ciutadana a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Palma que serveix a títol unipersonal per pagar l'autobús urbà de Palma de l'EMT i la línia de metro M1 (UIB), aplicant tarifes econòmiques individualitzades en funció d'uns perfils definits. També serveix com a identificador per obtenir gratuïtament per Internet certificats de residència per a viatges (només per a persones empadronades a Palma) i com a identificador per accedir a l’àrea d’usuari i/o l’accés als serveis que presten l’IME, PALMA ACTIVA i EMAYA.
Qui ho pot sol·licitar?
Persona física:
- Resident a Palma (empadronat a Palma)
- Resident de municipi en conveni (s'ha de dirigir al seu ajuntament). Consultau la llista de municipis en conveni
- Resident a les Illes Balears a municipi sense conveni (únic perfil No Resident).
Documentació a aportar
ESPANYOLS
- DNI, carnet de conduir o passaport original en vigor
ESTRANGERS
- Targeta d'identitat estranger original en vigor, passaport o carnet d'identitat del país comunitari original en vigor i certificat del registre de ciutadà de la Unió Europea
MENORS
- DNI original en vigor del menor
- DNI, NIE o passaport original en vigor del pare o mare empadronat amb el menor
- Altres casos aportar l'autorització/declaració següent:
MITJANÇANT REPRESENTANT
- DNI original en vigor del representant i fotocòpia del DNI en vigor del titular més autorizació original signada
De manera automàtica els empadronats a Palma obtenen els següents perfils de tarifa reduïda per al transport de l'EMT-Palma:
- Empadronat a Palma.............RESIDENT (preu reduït per viatge 0,80€)
- Menors de 5 a 16 anys..........MENOR GRATUÏT
- A partir de 70 anys................CARNET GRAN B (preu reduït per viatge 0,30€)
Per a Estudiant, Carnet Verd, Carnet Gran, Família Nombrosa, Palma amb Tu i No Resident. Veure documentació addicional aquí.
On sol·licitar-lo?
Presencial
- OAC (oficines d'atenció al la ciutadania)
- EMT- Palma (Oficina d'Atenció al Client de l'Empresa Municipal de Transport de Palma) amb cita prèvia
Per Internet
Si disposen de Certificat electrònic, DNIe o Cl@ve els residents a Palma poden sol·licitar la Targeta Ciutadana, que rebran per correu postal en el domicili en el qual estan empadronats, en un termini aproximat de 10 dies laborables, amb els següents perfils:
- Resident
- Menor Gratuït, ho pot sol·licitar pare/mare empadronat/da amb el menor. Altres casos, aportar el Full d’autorització/declaració de Targeta Ciutadana
- Estudiant (adjuntar matrícula)
- Família Nombrosa (adjuntar títol de família nombrosa o monoparental)
- Carnet Verd (adjuntar certificat que acrediti la discapacitat igual o superior al 33%)
- Carnet Gran subjecte als barems vigents (adjuntar certificat de pensió i declaració de renda 2023)
- Palma amb Tu per a major de 45 anys o entre 17 i 30 anys (adjuntar informe del SOIB com aturat de llarga durada, mínim 12 mesos ininterromputs)
Per iniciar el tràmit per internet clicau aquí
Preu i forma de pagament
Gratuïta (alta de targeta ciutadana)
Normativa
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del Sector Públic
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local
- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
- Decret de batlia núm. 202008782, de 17 de juny de 2020. Normes sobre sol·licitud d'emissió i ús de la Targeta Ciudadana. (BOIB núm. 116, de 30 de juny)
- Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de Desembre de 2006.
Qui tramita la sol·licitud?
OAC i EMT- Palma
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaÒrgan resolutori
OAC i EMT- Palma
Observacions
Descàrrega de documents
- Normes sobre sol·licitud, emissió i ús de la Targeta Ciutadana
- Llista de municipis en conveni
- Ordenança fiscal
- Punts de recàrrega Targeta Ciutadana
- Autorització per sol·licitar informació a altres Administracions Públiques
- Full autorització/declaració Targeta Ciutadana
Carta de compromisos
Més informació
Termini de tramitació:
- Presencial: la targeta s'entregarà al moment.
- Por Internet:
- La targeta s'enviarà en el termini màxim de 3 dies laborables des de la sol·licitud.
- Rebreu la targeta per correu postal en un termini aproximadament de 10 dies laborables en el domicili en el qual estau empadronat.
Telèfons: 971225590 de Targeta Ciutadana o 971225900 / 010 (Palma) del Servei d'Atenció Telefònica.
Presencial
Requisits per a la tramitació telemàticaData darrera modificació: 25 de febrer de 2025