Benvingut a la seu electrònica
Població.09 - Certificat d’empadronament domiciliari per a residents actuals a Palma - Seu Electrònica
Població.09 - Certificat d’empadronament domiciliari per a residents actuals a Palma
Descripció
És un imprès on consten totes les persones residents al mateix domicili i al mateix full padronal de la persona sol·licitant, la qual haurà d'estar d'alta actualment al municipi de Palma.
Per a sol·licitar un certificat domiciliari històric anterior a 1 de maig de 1996, cal presentar una sol·licitud a través del Registre a l’Ajuntament de Palma.
Qui ho pot sol·licitar?
El sol·licitant ha de ser una persona física major d’edat i estar inscrita actualment al Padró municipal d’habitants de Palma.
IMPORTANT: Per poder obtenir el certificat d'empadronament domiciliari el sol·licitant ha de disposar de l'autorització de tots els majors d'edat que figuren al full padronal, i en cas dels menors, haurà de tenir autorització del tutor del menor, i serà el responsable de ús de la informació continguda en aquest.
Documentació a aportar
Documentació necessària per al tràmit presencial:
ESPANYOLS | DNI, carnet de conduir o passaport |
ESTRANGERS | Targeta d’identitat estrangera. Passaport o carnet d’identitat del país comunitari + certificat del Registre de ciutadà de la Unió Europea. |
MENORS | NIE o passaport del progenitor empadronat amb el menor. En cas contrari, l’autorització/declaració següent: |
CENTRES D'ACOLLIDA
| Document expedit pel Consell de Mallorca, amb signatura original i segellat, que indiqui el menor per al qual es demana el certificat, i les dades i el DNI de la persona que figura com a autoritzada per a recollir-lo, que haurà d’exhibir el document d’identitat de la persona representada -del menor. En cas de no tenir el document d’identitat del menor, certificat d’alta en el Centre d’Acollida expedit per l’IMAS. |
On sol·licitar-lo?
Presencial SENSE CITA PRÈVIA: a qualsevol Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC).
- Si acudiu en representació d’una altra persona, heu de dur també l’autorització signada per la persona a qui representau, que podreu trobar a l’enllaç Full autorització/declaració certificats del Padró
Telemàticament, mitjançant l’enllaç Certificat d’empadronament domiciliari.
- Podeu accedir de manera telemàtica amb alguns dels mètodes d’identificació de Cl@ve: certificat digital, DNI electrònic…
- Al següent enllaç podeu consultar els Requisits per a la tramitació telemàtica
- Nota: per poder treure aquest certificat haurà de marcar la declaració de disposar de l’autorització de totes les persones que figuren al seu mateix full padronal.
Preu i forma de pagament
- Presencial: taxa d’expedició de documents administratius, concepte 310-00.
- Nota. A partir de l’1 de gener de 2025 serà gratuït per a les persones majors de 65 anys.
- Per Internet: gratuït.
Normativa
Reglament de població i demarcació territorial, modificat per l’RD 2612/1996, de 20 de desembre; modificat per l’RD 141/2024, de 6 de febrer.
Resolució de 29/04/2020, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’INE, a través de la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal (BOE 02/ 05/2020).
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessada
Efectes de silenci
No n'aplica
Fi via
La resolució no posa fi a la via administrativaData darrera modificació: 19 de desembre de 2024