Benvingut a la seu electrònica
Gestió.05 - Aprovació de projectes de reparcel·lació, modalitat de cooperació - Seu Electrònica
Gestió.05 - Aprovació de projectes de reparcel·lació, modalitat de cooperació
Descripció
- La reparcel·lació és un sistema d’actuació que consisteix en l’agrupació de finques compreses en l’àmbit d’una actuació de transformació urbanística per a la seva nova divisió ajustada al planejament, amb adjudicació de les parcel·les resultants a les persones interessades en proporció als seus drets i, a l’Administració, dels terrenys i les parcel·les que li corresponen d’acord amb la llei i el planejament.
- En la modalitat de cooperació les persones propietàries aporten el sòl de cessió obligatòria i l’Administració executa les obres d’urbanització amb càrrec a aquestes, en règim de gestió directa o gestió indirecta segons estableix la normativa. Les finques resultants s’adjudiquen als propietaris de les finques aportades d’acord amb els criteris que determina la llei.
Qui ho pot sol·licitar?
- Les persones propietàries de finques, la superfície de les quals representi el percentatge indicat per la normativa de la superfície total reparcel·lable.
- L’associació administrativa de cooperació, si s’ha constituït.
- L’Administració actuant, d’ofici o instància d’algunes de les persones propietàries afectades en els casos que determina la llei.
- En aplicació de l’article 5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2/10/2015), també es pot designar representant per al procediment mitjançant poder notarial o apoderament apud acta per compareixença personal en aquestes dependències concertant cita prèvia.
Documentació a aportar
Documentació a aportar en el cas que el procediment s’iniciï a instància de part :
- Sol·licitud
- Acreditació de la titularitat de la propietat
- Poder de representació en cas de persona jurídica
On sol·licitar-lo?
- Presencial:
- Per Internet:
Normativa
- Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana (BOE núm. 261, de 31 d’octubre de 2015).
- Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (BOIB núm. 160, de 29 de desembre de 2017).
- Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears, per a l’illa de Mallorca (BOIB núm. 51, de 22 d’abril de 2023).
- Llei d’expropiació forçosa, de 16 de desembre de 1954.
- Decret de 26 d’abril de 1957, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’expropiació forçosa.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015).
- Pla general d’ordenació urbana - PGOU 1998 (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 1999), modificació de les normes urbanístiques - Text refós de 2006 (BOIB núm. 170, de 30 de novembre de 2006) i Pla general de Palma de 2023 (BOIB núm. 71, de 30 de maig de 2023).
- Normativa sectorial d’aplicació al projecte.
- Altra normativa complementària.
Qui tramita la sol·licitud?
Servei Juridicoadministratiu de Gestió Urbanística
Av. de Gabriel Alomar, 18, 4t
07006 Palma
Tel. 971 22 59 00 - 630 308 226 (centraleta), extensió 8423, 8412
serveigestiourbanistica@palma.es
Informació telefònica: de dilluns a divendres de 9 a 14 h
Cita amb els tècnics: s’ha de concertar per telèfon
Òrgan resolutori
Servei Juridicoadministratiu de Gestió Urbanística
Av. de Gabriel Alomar, 18, 4t
07006 Palma
Tel. 971 22 59 00 - 630 308 226 (centraleta), extensió 8423, 8412
serveigestiourbanistica@palma.es
Informació telefònica: de dilluns a divendres de 9 a 14 h
Cita amb els tècnics: s’ha de concertar per telèfon
Observacions
Òrgan resolutori: Junta de Govern
Forma de iniciació: A instància de part o d'ofici.
Efectes del silenci: Estimatori si es compleixen els requisits legals.
Fi de la via administrativa: La resolució exhaureix la via administrativa. S’hi pot presentar recurs de reposició i/o recurs contenciós administratiu
Data darrera modificació: 25 d’abril de 2025