Publicador de continguts

Disciplina.01 - Certificació d'inexistència d'expedient d'infracció urbanística

Descripció

Determina que no s'ha obert cap expedient d'infracció urbanística a l'immoble.

Qui ho pot sol·licitar?

Indiferent

Documentació a aportar

  • Referència cadastral (acreditada amb el darrer rebut de l'IBI o amb document cadastral que es pot obtenir a la Seu Electrònica de Cadastre: https://www.sedecatastro.gob.es/
  • Plànol de situació, amb indicació detallada de l'adreça, que també es pot obtenir a l'enllaç esmentat.

On sol·licitar-lo?

Recollida del certificat quan s'ha sol·licitat de forma presencial
OAC Avingudes
Av. Gabriel Alomar, 18, baixos, taula 13
Una vegada estigui fet el certificat, es citarà telefònicament o mitjançant l'adreça de correu electrònic que el sol·licitant hagi indicat a la petició

Si la sol·licitud de certificat s'ha presentat per via telemàtica, s'enviarà a la Carpeta Ciutadana del peticionari.

Termini de tramitació

El termini de tramitació és de 3 mesos.

Preu i forma de pagament

A partir del 18 de febrer de 2022 (Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, concepte 310,00, exercici 2022, BOIB núm. 26, de 17.02.2022), la taxa a abonar per els certificats d'inexistència d'infracció urbanística s'ha modificat.

- CERTIFICATS D'INEXISTÈNCIA D'INFRACCIÓ EN SÒL RÚSTIC AMB INSPECCIÓ: 60,51€
- CERTIFICATS D'INEXISTÈNCIA D'INFRACCIÓ EN SÒL URBÀ SENSE INSPECCIÓ: 29,96 €
- TARIFA COMPLEMENTÀRIA PER CERTIFICATS D'INEXISTÈNCIA D'INFRACCIÓ EN SÒL UBANO QUAN SIGUI NECESSÀRIA LA INSPECCIÓ: 30,55 € (aquesta tarifa no és optativa, en el Servei de Disciplina, una vegada estudiat el cas, es decideix si aquesta visita és necessària)

Si la sol·licitud es presenta en una OAC es paga la taxa en la mateixa OAC.

Si es realitza la petició telemàticament, rebrà un requeriment amb l'autoliquidació i les dades per poder fer el pagament.

La tarifa complementària per certificat d'inexistència d'infracció en sòl urbà s'aplica quan sigui necessària la inspecció per part del zelador municipal per poder emetre l'informe sol·licitat. En aquest cas, rebrà un requeriment amb les indicacions dels passos a seguir en l'Oficina Virtual Tributària per descarregar la taxa corresponent i fer efectiu el pagament.

Els pagaments de les taxes es podran realitzar al següent enllaç: https://palma.tributoslocales.es/ct

Forma d'iniciació

A petició de la persona interessada

Requisits

Indiferent

Observacions

Qui tramita la sol·licitud?
Departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
Av. de Gabriel Alomar, 18, 2º
07006 Palma

Atenció al ciutadà
Horari d'atenció al públic en la planta baixa (taula 13): de 9 a 12 hores
Per consultar expedients o cita amb tècnic: sol·licitar cita prèvia per telèfon o correu electrònic.
•    Telèfon 971 22 59 00 (centraleta); extensió 8322, 8325, 8349
•    certificatsdisciplina@palma.es 

Efectes de silenci

No n'aplica

Fi via

Es pot interposar recurs administratiu

Data darrera modificació: 25 d’abril de 2025