Benvingut a la seu electrònica
Benestar social.02 - Sol·licitud del servei de menjar a domicili - Seu Electrònica
Benestar social.02 - Sol·licitud del servei de menjar a domicili
Descripció
- Consisteix en la provisió de menús al domicili de les persones beneficiàries, segons la normativa establerta.
- Menjar casolà i adequat a l'estació de l'any, especial en dates assenyalades envasat en barquetes mono porció.
- L'objectiu del servei es millorar la qualitat de vida en el seu entorn habitual de les persones majors i/o que tenen dificultats d'autonomia, donant cobertura a la necessitat bàsica de la nutrició.
Qui ho pot sol·licitar?
- Persones empadronades a Palma
- Majors de 65 anys amb problemàtica greu de salut i/o amb limitacions importants de autonomia, prensentant dificultats físiques o psíquiques per poder elaborar el menjar.
- Persones amb discapacitat física, amb valoració prèvia de l'organisme competent, que es trobin en la mateixa situació que el col·lectiu anterior
- És imprescindible comptar amb gelera i aparell de microones.
Documentació a aportar
A les sol·licituds si hauran d'adjuntar els següents documents:
- Fotocopia DNI sol·licitant/s i membres de la Unitat de Convivència.
- Sol·licitud de Serveis Domiciliaris (inclou autorització per al tractament i ús de dades de caràcter personal).
- Informe metge del/s sol·licitants/s. Important conèixer tipus de dieta.
- Informe social de Serveis Domiciliaris
- Full annexa per sol·licitar el Servei de Menjar Domiciliari
- Certificat de discapacitat superior al 33% (si en té).
- Declaració Jurada d'ingressos i bens.
- Justificació dels ingressos de la persona usuària i de la unitat familiar ( nòmines, pensions, declaracions de renda).
On sol·licitar-lo?
Les sol·licituds es poden fer a través de:
- Centres municipals de serveis socials de Palma: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
- Càritas: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
- Centres de salut de l´Ib-salut: de dilluns a divendres 9 a 14 hores.
- Creu Roja: de dilluns a divendres de 8 a 15 hores i dimarts i dimecres de16 a 19 hores.
- Centres Hospitalaris on estiguin ingressats els sol.licitants
- Empresa adjudicatària dels servei d'ajuda a domicili
On entregar-lo?
- OAC (oficines d'atenció a la ciutadania).
- Tota la documentació requerida s'ha de remetre a l'Àrea de Benestar i Drets Socials de l'Ajuntament de Palma a la Unitat de Dependència i Prestacions, via registre general.
- Per Internet:
Preu i forma de pagament
- Servei Municipal de copagament
- Segons la renta per càpita resultant de l'unitat de ocnvivència, els beneficiaris participaran amb el cost del servei conforme a allò establert a l'ordenança fiscal municipal en vigor
Normativa
Legislació i documentació de referència
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del Sector Públic
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local
- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
- Plec de prescripcions tècniques del servei municipal de menjar a domicili
- Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears
- Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma
- Llei 8/2008, de 5 de juny, de modificació de la Llei de capitalitat de Palma
- Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a la dependència
- Plec de prescripcions tècniques del servei municipal de menjar a domicili. Juliol 2007
- Règim jurídic bàsic dels serveis de menjar a domicili. Novembre 2002
- Ordenances fiscals i de preus públics de l'any en curs. Ajuntament de Palma
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaRequisits
Normes bàsiques a complir per part del beneficiari/a:
- Romandre al domicili el dia i hora d'entrega pactada
- Comunicar prèviament a l'oficina les absències
A disposició del beneficiari/a:
- Programa custodia de claus
- Domicili alternatiu
- Accés al programa de cessió de material electrodomèstic (50% o superior, nova contracta)
Observacions
Qui tramita la sol·licitud? Treballadors Socials
Òrgan resolutori: Regidoria de Benestar i Drets Socials
Les sol·licituds seran valorades per la Unitat de Dependència i Prestacions Econòmiques, i s'assignarà una puntuació tenint en compte la situació social, de salut i econòmica d ela unitat familiar segons el barem establert
Efectes de silenci
Desestimatori
Fi via
La resolució no posa fi a la via administrativaMés informació
Empresa contractada: Creu Roja
Presencial
Requisits per a la tramitació telemàticaData darrera modificació: 31 de març de 2024