Benvingut a la seu electrònica
Mobilitat.401 - Obtenció de la targeta municipal de càrrega i descàrrega - Seu Electrònica
Mobilitat.401 - Obtenció de la targeta municipal de càrrega i descàrrega
Qui ho pot sol·licitar?
Persona físicaDocumentació a aportar
Documentació exigida a l'inici:
- Sol·licitud de targeta municipal de càrrega i descàrrega
- DNI del titular (en cas de persona física) o del representant de l'entitat (en cas de persona jurídica).
- Escriptura on consti la representació (en cas de persona jurídica)
- Permís de circulació del vehicle
- Fitxa tècnica del vehicle per les dues cares, per a comprovar que és al corrent pel que fa a la ITV (Inspecció Tècnica de Vehicles).
- Darrer rebut de l' impost de circulació
- Rebut pagat de l' impost d'activitats econòmiques (IAE) del darrer exercici; en cas d'estar exempt del pagament de l' impost, certificat d'Hisenda d'estar d'alta al dit impost per a l'exercici corresponent o autorització perquè l'Ajuntament pugui consultar les dades fiscals a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) sobre l'alta de l' IAE per a l'actual exercici, amb la finalitat d'obtenir la targeta municipal de càrrega i descàrrega.
- Contracte de rènting/lísing específic, si el vehicle està arrendat amb aquestes modalitats.
Documentació exigida en altres fases del procediment:
-RENOVACIÓ:
Si no s'han produït canvis s'ha de retornar l'autorització caducada (targeta), aportar el darrer rebut pagat de l' IAE; en cas d'estar exempt del pagament de l' impost, el certificat de l' IAE de l'exercici en què s'ha de renovar o autorització perquè l'Ajuntament pugui consultar les dades fiscals a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) sobre l'alta de l' IAE per a l'actual exercici amb la finalitat de renovar la targeta municipal de càrrega i descàrrega, l' impost de circulació de l'exercici de la renovació i la fitxa tècnica amb la revisió de la ITV actualitzada.
-CANVI DE VEHICLE:
S'ha de retornar la targeta del vehicle antic, aportar documentació del vehicle nou i el darrer rebut pagat de l' IAE; en cas d'estar exempt del pagament de l' impost, el certificat de l' IAE de l'exercici en què es sol·licita el canvi o autorització perquè l'Ajuntament pugui consultar les dades fiscals a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) sobre l'alta a l' IAE per a l'actual exercici, amb la finalitat d'obtenir la targeta municipal de càrrega i descàrrega.
-BAIXA:
L'interessat ha de retornar l'autorització.
Termini de tramitació
Si es tramita al Negociat d'ORA-ACIRE i es compleixen tots els requisits per a obtenir-la s'entrega en el mateix moment que se sol·licita.
També és possible sol·licitar la targeta a qualsevol OAC però l'interessat haurà d'anar a recollir-la al Negociat d'ORA-ACIRE i el termini de tramitació pot ser de fins a 3 mesos.
On sol·licitar-lo?
- Presencial:
- Qualsevol OAC (oficines d'atenció a la ciutadania)
- Negociat d'ORA-ACIRE.
Av. de Sant Ferran (cant. amb c. de Son Dameto)
Edifici de la Policia Local, a l'entrada, dins l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania
Horari: de dilluns a divendres, de 08:30 a 14 h.
Tel. 971 22 55 22 , ext. 1765 i 1766
A/e: oraacire@palma.es
- Per Internet:
Normativa
- Ordenança municipal de circulació (art. 44)
Qui tramita la sol·licitud?
Negociat d' ORA-ACIRE
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaRequisits
Persona física o jurídica, titular d'un vehicle de fins a 3500 kg de MMA o PMA catalogat per al transport de mercaderies, i que desenvolupa una activitat econòmica que es troba amb actiu
Òrgan resolutori
Negociat d' ORA-ACIRE
Observacions
Aquesta targeta està limitada a vehicles de fins a 3500 kg de MMA o PMA.
A partir de 3.501 kg han de sol·licitar la targeta al Govern de les Illes Balears.
Data darrera modificació: 31 de març de 2024