Benvingut a la seu electrònica
Informació urb.01 - Informe sobre consulta urbanística o Certificat d'aprofitament urbanístic - Seu Electrònica
Informació urb.01 - Informe sobre consulta urbanística o Certificat d'aprofitament urbanístic
Descripció
El certificat d’aprofitament urbanístic expressa quin és el règim urbanístic aplicable a la finca o les finques en el moment de la seva sol·licitud i indica els instruments de planejament i gestió urbanístics aplicables; si hi escau l’afectació de determinacions d’instruments d’ordenació territorial, la classificació i la qualificació del sòl, el sector de planejament de desenvolupament o l’àmbit d’actuació urbanística en què s’inclou la finca, i les altres determinacions urbanístiques significatives, tant d’ordenació estructural com detallada, que condicionin l’aprofitament i l’ús del terreny, en especial les referides a les possibilitats d’urbanització i edificació.
Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona amb capacitat d’obrar.Documentació a aportar
- Sol·licitud.
- Justificant d’abonament de la taxa prevista a l’Ordenança fiscal de l’any en curs (concepte fiscal 310). Autoliquidació de 36,28 €.
- Referència cadastral (acreditada amb un document cadastral o una fotocòpia del rebut de l’IBI).
On sol·licitar-lo?
Es pot tramitar via telemàtica o presencial davant qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Palma OAC (Registre) i les altres establertes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Atès l’art. 14.2 de la Llei 39/2015, en tot cas estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els següents:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació, per als tràmits i les actuacions que realitzen amb les administracions públiques en exercici d’aquesta activitat professional. En tot cas, dins aquest col·lectiu s’entenen inclosos els notaris i els registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
Termini de tramitació
1 mesPreu i forma de pagament
Taxa prevista per l'ordenança fiscal de l'any en curs (concepte 310): autoliquidació de 36,28€
Forma pagament: autoliquidació:
- Presencialment: el document d’autoliquidació, per a fer el pagament, l’entrega l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) a la persona interessada, quan es presenta la sol·licitud del tràmit.
- Telemàticament: el document d’autoliquidació, per a fer el pagament, s’envia per correu electrònic a la persona interessada, quan es presenta la sol·licitud del tràmit.
Normativa
- Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (LUIB).
- Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears, per a l’illa de Mallorca (RGLUIBM). (BOIB de 22/04/2023, núm. 51).
- Pla general de Palma (PG 2023); aprovació definitiva el 28/04/2023 (BOIB de 30/05/23, núm. 71, i BOIB de 10/06/2023, núm. 77).
- Pla general d’ordenació urbana (PGOU 1998); aprovació definitiva el 23/12/1998 (BOIB de 02/02/1999, núm. 15) i les seves modificacions.
- Pla de reconversió integral de la Platja de Palma (PRI); aprovació definitiva el 24/04/2015 (BOIB de 21/05/2015, núm. 76).
- Altra normativa sectorial.
Qui tramita la sol·licitud?
Servei d’Informació i Atenció Urbanística
Av. de Gabriel Alomar, 18, 4t
07006 Palma
Tel. 971 22 59 00 - extensió 8127
Horari: de 9 a 13 h, de dilluns a divendres
Adreça electrònica: guia2014@palma.cat
Forma d'iniciació
A petició de la persona interessadaÒrgan resolutori
Servei d’Informació i Atenció Urbanística
Av. de Gabriel Alomar, 18, 4t
07006 Palma
Tel. 971 22 59 00 - extensió 8127
Horari: de 9 a 13 h, de dilluns a divendres
Adreça electrònica: guia2014@palma.cat
Efectes de silenci
No n'aplica
Fi via
Sense classificarMés informació
A les sol·licituds, s’ha d’indicar el local o l’habitatge i la situació, el carrer i el número postal.
La persona interessada ha d’indicar telèfon de contacte i signar tota la documentació.
Data darrera modificació: 10 d’abril de 2024