Benvingut a la seu electrònica
Requisits per a la tramitació telemàtica - Seu Electrònica
Requisits per a la tramitació telemàtica
Requisits per a la tramitació telemàtica
a) Requisits per a tramitar amb el Registre Electrònic Comú (REC) de la Seu Elecrònica de l'Administració General de l'Estat: (Registre General)
https://administracionelectronica.gob.es/ctt/rec#.YV1PbdUzaUk
b) Per a treballar correctament a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma es requereix tenir instal·lats al navegador els següents certificats:
Per accedir als tràmits amb un certificat digital.
Per accedir als tràmits amb un certificat digital és necessari que el certificat estigui reconegut per la plataforma estatal de signatura electrònica @firma. Els certificats digitals reconeguts a @firma són els conformes l'estàndard ITU-T X.509 v3, emesos pels prestadors de serveis de certificació inscrits en el registre de la Secretària d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat d'Informació del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. Per verificar que el seu certificat digital és compatible amb la Seu Electrónica i amb @firma, pot verificar-ho a l'opció "Validar certificat" a la URL: https://valide.redsara.es
Si el vostre navegador és Mozilla Firefox, el sistema operatiu és Microsoft Windows i el tràmit a realitzar requereix certificat digital, heu de tenir instal·lat el certificat personal al navegador. Per fer-ho, heu de seguir les passes indicades a:
En cas que el certificat personal estigui allotjat a una targeta criptogràfica, s'ha d'instal·lar a Mozilla Firefox el mòdul criptogràfic per a Windows. Per fer-ho, heu de seguir les passes indicades a:
Per poder realitzar la signatura digital.
La signatura digital es pot fer mitjançant la aplicació d'escriptori AUTOFIRMA (Recomanada) o la màquina virtual JAVA (Java Runtime Environment) instal·lada al seu navegador, si aquest ho permet.
a) Signatura amb AUTOFIRMA. AUTOFIRMA és una aplicació de signatura realitzada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, amb l'objectiu d'oferir a l'usuari un sistema per a signar digitalment qualsevol tipus de document de manera senzilla. L'usuari indica quin fitxer vol signar i l'aplicació escull automàticament el format de signatura que ha d'aplicar, alliberant així, l'usuari de qualsevol dubte tècnic. Podeu obtenir el programa a aquesta URL: https://firmaelectronica.gob.es/Home/Descargas.html. Els requeriments per instal·lar AUTOFIRMA són els següents:
Sistemes Operatius:
- Microsoft Windows 7 o superior
- Soportats directament les versions 7, 8, 8.1 i 10
- En 32 o 64 bits
- Apple OS X Mavericks o superior
- Linux. Guadalinez, Ubuntu
Navegadors Web (per invocació directa):
- Microsoft Windows
- Google Chrome 46 o superior
- Mozilla Firefox 41.0.1 o superior
- Microsoft Internet Explorer 8 o superior
- Microsoft Edge v20.
- Linux
- Mozilla Firefox 41.0.1 o superior
- Apple OS X
- Apple Safari 9.0 o superior
b) Signatura amb JAVA (per a instal·lacions antigues). Si les versions que té instal·lades el seu navegador i sistema operatiu encara ho permeten, podeu obtenir aquet complement a la URL https://www.java.com/es/download/ i instal·lar la darrera versió. Després podeu verificar que la instal·lació ha estat correcta visitant aquesta URL https://www.java.com/es/download/installed.jsp. Els requeriments per instal·lar JAVA són els següents:
Sistemes operatius:
- Windows: fins a Windows XP SP3, Vista SP2, Windows 7 SP1, Server 2003 SP2, Server 2008 SP2 (32 i 64 bits)
- Linux: fins a la versió 2.6 (conforme a Guadalinex, Ubuntu, Red Hat)
- Mac OS X 10.6.8 i 10.7.2
Navegadors:
- Mozilla Firefox, NOMÉS fins la versió 53 (a partir de la versió 53 no es soporta el plugin de Java, per tant, no funcionarà la càrrega del miniapplet i no es podrà firmar digitalment a la tramitació).
- Internet Explorer: fins a la versió 7
- Google Chrome, NOMÉS fins la versió 45 (a partir de la versió 45 no es soporta el plugin de Java. Per tant, no funcionarà la càrrega del miniapplet i no es podrà firmar digitalment a la tramitació)
- Apple Safari: fins a la versió 4
- Opera: fins a la versió 10
Versió JAVA (Java Runtime Environment)
- Mantenir actualitzada la versió de Java
No estan soportats:
- No és compatible amb sistemes operatius mòbils, com Apple iOS, Google Android, RIM BlackBerry o Microsoft Windows Phone
- Per a l'obtenció de certificats i per a la impressió d'autoliquidacions necessita tenir instal·lat un lector d'arxius PDF com Adobe Acrobat Reader.
Tramitació Telemàtica i Carpeta Ciutadana:
- La Seu electrònica de l'Administració General de l'Estat: (per a tràmits de Registre General) disposa del seu propi servei de Carpeta Ciutadana: https://sede.administracion.gob.es/carpeta/clave.htm
- Pot aprofitar també l'opció de "La meva Carpeta Ciutadana" que hi ha a la seu electrònica de l'Ajuntament de Palma: https://seuelectronica.palma.es/zonaperfront/protected/init.do Tant per a consultar els tràmits ja ha registrat (Tràmits enviats), com per a recuperar l'estat de tràmits que per qualque motiu vàren quedar imcomplets (Tràmits sense enviar) per a poder continuar-los a ón va quedar el seu tractament i així completar abans el seu enviament correcte al nostre Registre Municipal.